torsdag 19 november 2009

Hårt att leva utan vatten



Vi har nu varit utan rinnande vatten sedan torsdagen den 29 oktober då jag för sista gången duschade innan jag åkte till jobbet på morgonen.

Det börjar bli olidligt, även om våra snälla grannar låter oss hämta vatten i trädgårdsslangen utanför. Att gå på toaletten, duscha och tvätta har blivit något av en jätteprocedur och vi är evigt tacksamma över att mamma är så bussig och låter oss använda hennes kök, badrum och tvättmaskin.


Badrummen är klara, sedan någon vecka återstår "bara" att koppla in varmvattenberedaren och dra nya rör. Men eftersom vi inte kan själva är vi beroende av hjälp och den får vi ju så småningom. Men det är otroligt vad man saknar rinnande vatten! Längtar efter att kunna duscha när jag vill, gå på toaletten när jag behöver, kunna laga mat och diska utan problem, sätta på en tvättmaskin och brygga kaffe...

1 kommentar:

Anna sa...

Åh, fy så jobbigt.
Jag som tycker att det är bökigt om man är utan någon dag eller två. Och man upptäcker verkligen hur mycket vatten man använder.

Hoppas att ni snart får ordning på allt så ni kan njuta av att duscha och gå på toa i era fina nya badrum.
Vill se bilder sen...

Kram och trevlig helg!