söndag 23 augusti 2009

En helt vanlig söndag...





Skjutsade mamma till Trosa idag och på vägen dit stannade vi vid Nynäs slott.
Det var brukshästens dag där och mycket hästar med vagnar överallt. Vi tittade på alla vackra pelargoner och fikade i Orangeriet innan vi for vidare mot Trosa.
'
Jogga jorden runt är över för denna gång, sista dagen var igår lördag. Jag fick ihop 42,5 km på 6 dagar och det är ju mer än jag normalt sett går eller joggar. Ska dock försöka få in en rutin att gå åtminstone två till tre långa promenader per vecka, så fort mina skavsår läkt. Gick barfota i skorna första tävlingsdagen (fråga mig inte varför?!?) och fick grymma skavsår som bara blivit värre för varje dag och kilometer.
Efter 5 km (vanliga 2,5 km och 2,5 km terrängbana) igår så åkte jag och handlade och sedan hem och förberedde inför kvällens middag med mamma och faster. Vi åt god kantarellpaj med västerbotten. Desserten misslyckades dock, skulle blivit björnbärsglass men smakade mer som youghurt... Trevligt hade vi ändå!

Inga kommentarer: