onsdag 19 augusti 2009

Jogga jorden runt!


loggan lånad från joggajordenrunt.se
Denna vecka är kvällarna vigda till ett evenemang som NOK (Nyköpings Orienterings Klubb) anordnar kallat Jogga jorden runt. Jag deltar genom min arbetsgivare som också står för anmälningsavgiften. Tanken är att gå/jogga/springa så mycket man kan, orkar och vill under en veckas tid. Tävligen pågår t o m lördag och det lottas ut priser varje dag. Man kan välja mellan sträckor på 2,5 km, 5 km, 2,5 km terräng, orientering eller ett gympapass med Friskis & Svettis. Jag har dock hållt mig till motionsspåren och har på 4 dagar fått ihop 25 km.


Sedan i söndags har jag gått 5-7,5 km per kväll och det är ju mer än vad jag är van vid! Har stavgått lite på semestern, men för övrigt är jag otränad och har chockat kroppen med att gå varje kväll. Hoppas att det kan bli en vana, för att gå i skogen med musik i hörlurarna eller i sällskap med en kompis är något jag kan tänka mig att fortsätta med! Nu ska jag vila mina ömma ben och fötter :)

1 kommentar:

Erika sa...

Wow! Det är ju som att gå till Vagnhärad varje kväll typ ;-)

Ja visst vore det härligt att lägga sig till med en god vana. Hmmm jag undrar vad jag ska välja...