lördag 23 maj 2009

Ölandska kroppkakor...


Efter en god hotellfrukost gav vi oss ut på Kalmars gator och gick runt i lite affärer och tittade. Det finns verkligen många fina små butiker och jag fyndade lite både i klädväg och inredningsväg. Vid lunchtid åkte vi över till Öland och det slog mig hur grönt allt är här nere, till och med syrenerna blommar för fullt!
'
Igår var det kroppkakornas dag, men även idag fanns det kroppkakor på de flesta restaurangerna i stan. Så mitt på torget åt vi öländska kroppkakor med lingon och grädde, mums! Vi gick runt lite i Borgholm och jag hittade bland annat ett par tavlor med marina motiv som jag tänkte sätta inne på den nyrenoverade gästtoaletten hemma.
'
Tillbaka i Kalmar tog vi varsin glass i hamnen och tittade på båtarna. Sen åter till hotellet för att vila upp oss inför kvällen.
'
Ikväll blev det Harry's, god mat & dryck och trevlig miljö! Nu är vi mätta & belåtna och kommer att sova gott sista natten i de fluffiga Jensensängarna med ännu fluffigare täcken och kuddar =)
'
Imorgon bär det av till Nybro innan hemfärd, kanske blir det även ett besök på kyrkogården där för att se om vi hittar släktgraven och kan sätta dit några fina blommor också.

Sov gott mina vänner!

Inga kommentarer: