söndag 10 maj 2009

Trädgårdsfixardag!!!


Vaknade med huvudvärk idag, hörde regnet smattra på taket och tänkte att det här blir nog ingen bra dag... Men det blev det! Efter någon timme sken solen och vi gick ut och började jobba i trädgården. Daniel klippte gräset och räfsade. Jag rensade ogräs, planterade om blommor och sådde frön (har sått tomater, ruccola, basilika, lobelia och buskkrasse). Jag klippte bort gamla vissna grenar och blad på alla björnbärsrevor och band upp de friska på väggen. Daniel städade ur fiskdammen som vi förhoppningsvis kan få några guldfiskar att trivas i till sommaren. Vi grävde bort jord runt huset och fyllde med sten istället. Vi är långt ifrån klara men en bra bit på väg! Efter en lååång dag ute i solen och friska luften intog vi soffan, tittade på när Sverige tog brons i hockey och åt hemlagad pizza med mozzarella, soltorkade tomater, parmaskinka, svarta oliver och ruccola på - gott!
'
Helgen har gått fort, för fort som vanligt, men mycket har hunnits med och det har varit en trevlig helg!
Igår åkte jag till pappa och hälsade på. Vi var ute i solen och fikade och satt och pratade. Saknar så att få prata med honom som vanligt, även fast vi ses varje vecka känns det långt däremellan. Idag var han hemma för första gången på länge, vet att han njöt av varje sekund hemma!
På vägen hem från pappa stannade jag i Skärholmen och åt lite snabb lunch.
Hem och piffade till mig inför kvällens middag hos Sara och Micke, vi grillade och surrade långt in på småtimmarna - mycket trevligt! Å så fint de hade! Nyrenoverat och fräscht, man blir avundsjuk och vill bara göra om här hemma. Men vi får ta ett rum i taget, vi
ju trots allt bara bott här i ett år ungefär.
'
Nu känner jag att det är dags att gå en trappa upp och krypa ner i sängen, om jag ska orka med veckan som kommer... Natti natti!

Inga kommentarer: