tisdag 5 maj 2009

Stackars liten


Vår lilla katt-tjej Selma har haft en tuff dag!
Hon har löpt i omgångar i två månader och vi har fått boka av och boka om tiden hos vetrinären. Hon har skrikit sig igenom många nätter och hållt oss vakna..
I går lugnade hon sig, och imorse chansade jag och ringde vetrinären igen. Det fanns tid onsd och torsd, men då är varken jag eller Daniel i stan... Mamma sa att hon kanske kunde lösa det, snäll som hon är och ställer alltid upp!
Efter någon timme hade de ringt på min mobil, jag satt i möte men ringde upp så fort jag såg det missade samtalet. En honkatt som skulle kommit hade rymt och hennes husse eller matte hade precis lämnat återbud. Så Daniel tog Selma till vetrinären för första gången i hennes liv, ett besök hon nog aldrig glömmer... Hon blev både sövd, steriliserad, vaccinerad och ID-märkt. Stackars liten! Nu ligger hon intill mig och spinner, världens sötaste och gosigaste!

Inga kommentarer: