söndag 31 januari 2010

Antwerpen 27-29 januari



I onsdags eftermiddag åkte jag och 4 andra delegater till Belgien för att under två dagar representera Finansförbundet och Sverige på UNI Youth Europas seminarier. Det blev två roliga, inspirerande och spännande dagar där vi gavs möjlighet att ta del av andra länders arbete för "Decent work". Jag tog med mig många erfarenheter hem som jag kommer att ha nytta av i mitt fortsatta arbete.
***
Resan hem blev lång, påbörjade resan från Antwerpen kl 16 fredag eftermiddag och landade i Nyköping 00.30 på lördagen. Min underbara mor hämtade mig och jag somnade utan problem :)
***
Idag ska jag försöka få lite uträttat här hemma, hämtade bilen igår som nu fått ny kamrem/vattenpump/olja & oljefilter. Känns bra då jag kör så mkt med bilen, inte minst till och från jobbet. Nu ska jag bara byta några lampor, men det fixar jag nog själv...
***
På fredag bär det av igen. Då åker jag med jobbet på kickoff och kommer hem igen söndag kväll. Det är hemligt vart vi ska, men vi vet att det blir skoter och skidåkning så Åre ligger högt upp på listan över gissningar. Kan förstås vara Riksgränsen, Jukkasjärvi, Trysil.... Men nej, jag tror att det blir Åre :) Där har jag inte varit på 10 år så det ska bli jättekul i så fall! Eller det kommer att bli jättekul oavsett var vi hamnar!
Ha en toppensöndag! ♥

Inga kommentarer: