torsdag 7 januari 2010

Inte bara jag som är trött...

Jonna & Selma har slocknat i soffan. De ser nästan ut som mor och dotter, men är ju inte ens släkt. Bara "plastsystrar" :)
Renoveringen (läs omtapetseringen) av köket fortgår och beräknas någorlunda klar ikväll. Den här tapeten dök upp under ett par andra tapeter, tänk att vårt kök haft denna på väggarna. Men mönstret och färgerna är ganska coola tycker jag. Fast den känns lite för retro för att ha i ett helt kök, så jag blir nog mer nöjd med de vita väggarna och fondväggen i mörkblått/turkost/vitt. Ni får snart se! Igår bestämde jag mig för att vi ska ha en liten vägg med griffeltavelfärg också, kan väl vara smidigt att ha i köket. Jag hade det i min lägenhet för många år sedan och gillade idén då, så det kommer nog att komma väl till pass även här hemma.
Nu återstår att hitta nya gardinstänger och gardiner till köket också. Inte helt lätt med tanke på att det är lite udda mått och att det är totalt fem fönster och tre olika bredder på dessa :) Hittar jag inga som matchar fondtapeten så får det bli vita, det blir ju ljust och fint om inte annat...
Ha en toppendag allihopa!!

Inga kommentarer: